Neurologiske sygdomme

Mandag kl. 9.45-10.45
Dette hold er for dig, som f.eks. har haft en blodprop, har Parkinson’s syge, sclerose, eller anden sygdom i nervesystemet.

Mål
At forbedre styrke, udholdenhed og balance af de påvirkede områder og generelt.

Midler
Da behovet for træning varierer fra person til person, vil du få et, af fysioterapeuten, inviduelt tilpasset øvelsesprogram. Træningen vil altid bestå af konditions-, styrke- og balancetræning, både på gulv og i maskiner.

Natalie Holm

Mandag kl. 13.00-14.00

Holdet er for dig, som lider af en neurologisk sygdom såsom parkinson, sclerose, halvsidig lammelse, og som ønsker at træne selv – forudgået af en individuel undersøgelse og vurdering.

Mål
Formålet med træningen er at vedligeholde dit funktionsniveau samt at forebygge livsstilsrelaterede sygdomme.

Midler
Træningen består af det individuelle program, der er udformet specielt til dig.
Der vil typisk være fokus på styrke, stabilitet og balance, da dette er hyppige udfordringer, når man er ramt af en neurologisk sygdom. Fysioterapeuten vil løbende korrigere og hjælpe hver enkelt, for at kvalitetssikre, at du får det bedste mulige udbytte.

Silas Ingemann

Onsdag kl. 14.00-15.00

Dette hold er for dig, som lider af Parkinson’s syge, nervebetændelse, eller anden sygdom i nervesystemet.

Mål
Vedligeholde nuværende funktionsniveau og forhale en eventuel forværring, både med hensyn til balance og styrke.

Midler
Der bliver benyttet gangbånd, romaskine, crosstrainer, cykel og Thorax Trainer.

Derudover tilrettelægges der øvelser ud fra hvilket behov den enkelte har. Til dette bruger vi bolde, vægte, diverse balancepuder og trisser.

Silas Ingemann

Torsdag kl. 9.45-10.45

Mål
At forbedre styrke, udholdenhed og balance af de påvirkede områder og generelt.

Natalie Holm

Torsdag kl. 11.00-12.00

Midler
Træningen består af det individuelle program, der er udformet specielt til dig.

Jens Langemann

Fredag kl. 9.45-10.45

Dette hold er for dig, som f.eks. har en gigtlidelse eller en sygdom i nervesystemet.

Mål
At vedligeholde og forbedre styrke og balance.

Midler
Da behovet for træning varierer fra person til person, vil du få et, af fysioterapeuten, inviduelt tilpasset øvelsesprogram. Træningen vil bestå af konditions-, styrke- og balancetræning, både på gulv og i maskiner.

Trine Damgaard Banck